O recentă vizită pe pagina cu elevatoare a site-ului mpifma.ro mi-a inspirat următoarea temă de gândire: cum ar putea arăta orașul viitorului? Un demers îndrăzneț, e adevărat, dar să recunoaștem: pe net găsim o mulțime de firme care vând o mulțime de lucruri. Totuși, sunt convins că nu prea vă este dat să intrați în fiecare zi pe pagina unei firme care poate să vă monteze un trotuar rulant sau un elevator.
Desigur, noțiunea de trotuar rulant nu se referă, așa cum ar putea crede unii, la faptul că strada principală din orașul dvs va fi încadrată de două astfel de trotuare, pe care nu va trebui decăt să vă țineți de bară pentru a ajunge la destinație! Nici chiar așa. Din câte știu eu, un trotuar rulant este asemănător unei scări rulante, numai că are o platformă înclinată în locul scărilor propriu-zise. Avantajele lui sunt că te poți deplasa mai lejer și suportă persoanele cu dizabilități (de exemplu cele aflate într-un scaun cu rotile).
MP Ifma proiectează, construiește și montează și elevatoare, lifturi, scări rulante de diferite tipuri etc. Conform datelor de pe site, firma a fost deschisă în Spania și are la ora actuală contracte și legături cu peste 100 de țări de pe 5 continente, produsele ei servind zilnic 10 milioane de oameni. Dacă aveți un centru comercial și doriți să instalați o scară rulantă pentru el, îi puteți suna. Dacă sunteți responsabil cu fluidizarea traficului într-o stație de metrou, îi puteți suna tot pe ei, pentru o scară rulantă adecvată acestei situații. În sfârșit, se ocupă și cu trotuare rulante pentru supermarketuri, centre comerciale de mari dimensiuni sau chiar aeroporturi. Bineînțeles, vă pot și asista dacă aveți o problemă cu liftul dintr-un hotel, adică fac și ascensoare.
În orașul viitorului din imaginația mea vor exista, însă, și trotuare rulante pe marginea străzilor. Iar firme ca MP Ifma vor asigura buna funcționare a întregii lui infrastructuri. Blocurile vor avea lifturi în exterior, pentru a economisi spațiu și a crea o impresie de efect când le privești din afară. Iar structura de rezistență de sub ele va fi mobilă, putând fi deplasată în caz de nevoie.
Dar pentru așa ceva, cred că mai este nevoie să treacă un număr de ani...
Încă nu sunt comentarii.